Prezes Udo Mager: „Cieszymy się, że zarząd okręgu Münster podjął decyzję o wydłużeniu czasu pracy Dortmund Airport. Niestety, wbrew naszemu wnioskowi zezwolenie nie uwzględnia w całej rozciągłości koniecznych z punktu widzenia portu lotniczego czasu pracy i operacji lotniczych.”
- Już teraz dzięki nowym uregulowaniom w sprawie opóźnień lądowania są możliwe do 23.30, a starty do 22.30.
- Cztery zgodne z planem lądowania mogą teraz odbywać się codziennie do 23.00, a planowe starty w dalszym ciągu tylko do 22.00.
- Do tego dochodzi kontyngentowanie do 16 opóźnionych startów i lądowań w miesiącu między 22.00 a 23.30.
Odmiennie od obowiązującego bezpośrednio teraz zezwolenia dotyczącego czasu pracy port lotniczy w Dortmundzie w ramach regulacji w sprawie opóźnień wnioskował o starty do godziny 23.00 i nielimitowane planowe lądowania do 23.00, a także o opóźnione lądowania do 23.30.
Dotychczasowy czas pracy przewidywał zgodne z planem operacje lotnicze między 6.00 a 22.00, a także ograniczone do 20 lądowań w miesiącu opóźnienia do godziny 23.00.
„Martwi nas podjęta modyfikacja, ale mimo to wykorzystamy związane z nią opcje, aby w możliwie znacznym stopniu sprostać zapotrzebowaniu linii lotniczych. Ponieważ Naczelny Sąd Administracyjny w swym wyroku z grudnia 2015 r. uznał pierwotne zezwolenie z maja 2014 r. za niezgodne z prawem, nie można było wychodzić z założenia, że wydłużony w nim tymczasowo czas pracy zostałby ponownie zatwierdzony bez zmian. Dlatego port lotniczy w Dortmundzie podjął już sam z siebie działania dostosowawcze w postępowaniu rozszerzonym. Fakt, że udzielone obecnie zezwolenie dotyczące czasu pracy pozostaje w tyle za tym zredukowanym wnioskiem, jest oczywiście następstwem restrykcyjnych założeń uzasadnienia wyroku w sprawie kompromisu między potrzebami związanymi z ochroną przed hałasem a interesami przewozowymi.
Prawdopodobnie zaakceptujemy decyzję zarządu okręgu, ponieważ mimo nadal obowiązujących ograniczeń dzięki kontyngentowaniu i ustaleniu niedostatecznego czasu pracy oferuje ona przynajmniej szanse na osiągniecie optymalizacji obrotów z zagwarantowaniem połączeń.”